Autor:
Darja Maskin, pildil on Johann Wolfgang Goethe Frankfurdi Ülikooli sotsiaalpedagoogika ja pereuuringute professor Sabine Andresen

Professor Sabine Andresen andis loengu osalusuuringute potentsiaalist lapsepõlve ja perede heaolu uurimisel

2. detsembril kella 10.15–11.45 annab Frankfurdi Goethe Ülikooli sotsiaalpedagoogika ja pereuuringute professor Sabine Andresen ülikooli aastapäeva ürituste raames avaliku ingliskeelse loengu „Lihtsalt küsi meilt! Osalusuuringute potentsiaal ja piirangud lapsepõlve- ja pereuuringutes“. Loengut saab järelvaadata:

1. detsembril promoveeriti professor Andresen rahvusülikooli 105. aastapäeva aktusel Tartu Ülikooli audoktoriks. Selle tiitliga tunnustatakse tema teedrajavat teadustööd lapsepõlveuuringute tegemisel ning pikaaegset tulemuslikku koostööd Tartu Ülikooli ühiskonnateadlastega laste ja perede heaolu uurimisel.

Professor Andreseni erialadevahelises uurimistöös kohtuvad sotsioloogia, psühholoogia, politoloogia ja haridusteadused. Tema uurimisteemad hõlmavad nii ajaloolist ja poliitilist vaadet lapsepõlvele ja noorusele 20. sajandil kui ka empiirilisi uuringuid laste õiguste, heaolu ja haavatavuse teemadel. Esiplaanile on ta seadnud eri põhjustel haavatavas olukorras olevad lapsed ja noored. Viimasel kümnendil on tema uuringute keskmes olnud laste ja noorte seksuaalne väärkohtlemine.

Samuti on professor Andresen teinud rahvusvaheliselt väljapaistvat tööd laste heaolu teooria ja metodoloogia arendamisel. Tema teadustegevust iseloomustavad uuenduslikkus, laiahaardelisus ja suur ühiskondlik mõju. Eraldi esiletoomist väärib Andreseni liikmesus Rahvusvahelise Laste Heaolu Indikaatorite Ühingu (ISCI) juhatuses. Tartu Ülikooliga seob professorit kauane koostöö ühiskonnateaduste instituudi laste ja perede heaolu-uuringute rühmaga. Ühiselt viiakse ellu ISCI koordineeritavat ülemaailmset laste subjektiivse heaolu uuringut „Children’s Worlds“, mille juhtkomiteesse Andresen kuulub.

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!
HEAEesti

HEAEesti

Photo of climate demonstration

Kas teadlaselt saab nõuda aktivismi?

Meediaklubi

Kuidas kohandada digipädevusi arendavaid mänge erinevates koolides ja klassides?